6 januari 2018

Nieuwjaarsbijeenkomst start campagne SGP

Gewoon even vooraf: heeft u ons al zien rijden in de stad op onze loopfietsen? Ziet er leuk uit nietwaar? Gisteravond (5 januari) heeft de SGP in de Sint Jan, haar nieuwjaarsbijeenkomst gehouden en daarmee ook de campagne afgetrapt. Eerder al werd de kieslijst vastgesteld, nu heeft de SGP ook haar verkiezingsprogramma gepresenteerd.

Het verkiezingsprogramma heeft als slogan: SGP: Goed voor Gouda. Want dat is het doel van het verkiezingsprogramma, en ook de centrale boodschap van de campagne: de Bijbelse opdracht om het goede te zoeken voor de stad (n.a.v. Jeremia 29). Hierbij hebben wij vier thema’s in de campagne, het overkoepelende thema: een christelijk Gouda, met daarbij als drie speerpunten: een veilig Gouda, Gouda als b(l)oeiende stad aan het water, en zuinig met Gouds geld.

Start campagne

Met de nieuwjaarsbijeenkomst is het officiële startsein voor de campagne gegeven. Maar ook in de afgelopen maanden is al veel gebeurd: het verkiezingsprogramma is geschreven, er is een campagneplan gemaakt, en afgelopen week hebben we in de binnenstad een aantal campagnefilmpjes opgenomen. Naarmate de tijd vorderde kregen we steeds koudere oren en steeds rodere neuzen, maar het gaat om de boodschap moet u maar denken.

Leuk detail: tijdens de campagne mogen we gebruikmaken van drie loopfietsen van loopfietsgroenehart.nl. Enerzijds met een knipoog, want het ziet er gewoon leuk uit (mijn vrouw en ik verschillen daar overigens wel over van mening) en het trekt bekijks, anderzijds met als serieuze ondertoon van duurzame mobiliteit, wat absoluut een uitdaging is voor Gouda als dichtbevolkte stad.

Kortom, er is al veel gebeurd en er staat nog veel op stapel. De komende periode hopen Jacques, Harold en ik regelmatig een blog te schrijven, over de campagne, een inhoudelijk item of gewoon als we iets leuks meegemaakt hebben.

Martin de Jong