20 maart 2014

SGP dankbaar over 100% groei in Gouda

De SGP Gouda is dankbaar voor de verdubbeling van de gemeenteraadsfractie.  Fractievoorzitter Arjan Versteeg: ‘Een groep nieuwe kiezers heeft voor de SGP gekozen. De uitgesproken christelijke boodschap en constructieve koers van de SGP wordt dus gewaardeerd. Wij hebben campagne gevoerd onder de slogan: geloofwaardige politiek. Dat is met zetelwinst gezegend en beloond; heel fijn!’

Het nieuwe raadslid Jacques Rozendaal: ‘Ik zie uit naar het raadslidmaatschap. Het bestuur had mij gevraagd als nieuw en jong gezicht voor de SGP. Daarom wil in de aankomende periode concreet en zichtbaar aan de slag. Handen uit de mouwen voor deze mooie stad! En met handen uit de mouwen bedoel ik dan natuurlijk: bid en werk.’

De SGP is ook verheugd over de versterking van de christelijke politiek in de gemeenteraad door middel van de lijstverbinding tussen de christelijke partijen. Met een stabiel CDA en zetelwinst voor de ChristenUnie is dat –tegen de trend van secularisering in- een bijzonder gegeven. De SGP zal zich in de aankomende periode inzetten voor een stabiel bestuur en wil herkenbaar zijn op haar drie speerpunt: uitgesproken christelijk beleid, stevig veiligheidsbeleid en actieve samenleving.