24 januari 2014

Toekomst van Gouda vraagt om christelijke politiek

Lijsttrekker Arjan Versteeg van de SGP is er van overtuigd: Christelijke politiek heeft toekomst. ‘Juist in deze tijd kan de Bijbel ons helpen om antwoord te geven op de vraagstukken waar we als Goudse politiek voor staan. Ik noem als voorbeeld de zondag. Zondagsrust is niet alleen belangrijk omdat God dat van ons vraagt, maar ook een zegen in deze gejaagde tijd. Het geeft ons tijd om ons te bezinnen op de wezenlijke vragen van het leven. Daarom pleiten wij voor het verminderen van het aantal koopzondagen en evenementen op zondag.’

Een ander voorbeeld is het jeugdbeleid. ‘Hoe belangrijk is het, dat kinderen op kunnen groeien in een stabiel gezin waarin vader en moeder een goede relatie met elkaar hebben! Natuurlijk hebben we dat als gemeente niet in de hand, maar laten we kijken welke mogelijkheden we hebben om deze stabiele thuissituatie te bevorderen.’

Voorbeeldfunctie
Ook de geloofwaardigheid van de politiek staat bij de SGP hoog in het vaandel.  ‘Als raadsleden en college hebben we een voorbeeldfunctie. We moeten met respect en fatsoen met elkaar omgaan en betrouwbaar zijn voor de burger. We kunnen het niet iedereen altijd naar de zin, maar we moeten wel helder zijn over de keuzes die we maken.’

‘Veel mensen denken dat de SGP er vooral is om voor christenen op te komen. Dat is echter absoluut niet onze eerste doel. Leven volgens de richtlijnen van de Bijbel is goed voor de hele samenleving en voor iedere burger. Dat laten we zien in de gemeenteraad en nu ook weer in de campagne.’